A VALÓSÁG TERMÉSZETE: NEM-ÉN

 2012.02.02. 21:14

 

Ahogy Buddha mondta:

Ami mulandó, változásoknak alá vetett, szenvedés-teli és természeténél fogva ilyen, azt nem lehet úgy tekinteni, hogy ’én’, ’enyém’ vagy ’én magam’. Bármit tekintünk is én-ként, szenvedést fog okozni.”

 

A nem-tudás a szenvedés, az újraszületés, a (tudati) szennyezettségek alapvető oka.

A téves és torz észlelés azt jelenti, hogy észlelésünk, gondolkodásunk és felfogásunk az, ami a szenvedést boldogsággá, a mulandót örökkévalóvá, a csúnyát széppé, és a nem-ént én-né teszi. Buddha tanítása teljesen mellőzi az én [mibenlétének] meghatározását.


Akár a testet tekintjük, akár az érzéseket, akár az észlelést, a gondolati képződményeket (ami a szándékot is tartalmazza), vagy a tudatosságot,

ezek mindegyike 'Mai me arai', azaz semmi [nincs ott].

Ez a nem-én tanítása.

 

Az embereknek nagyon nehéz megérteni ezt a tanítást, hogy nincs semmi.

 

A nehéz megértés oka, hogy sokan szinte mindig rosszul teszik fel a kérdést.

 

Tudott, hogy ha valaki rossz kérdéseket tesz fel, rossz válaszokat fog kapni.

 

Először is a jó kérdés feltevése fontos.

Címkék: én szenvedés

A bejegyzés trackback címe:

https://nyugtatogondolatok.blog.hu/api/trackback/id/tr643490510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása